Scotland - the end

22 juli 2015 - Edinburgh, Verenigd Koninkrijk

Hallo Allemaal,

Om het verhaal toch nog compleet te maken een afscheidsstukje voor onze reis naar Schotland. Na wat pech in Oban en dus geen tour voor walvissen of baskin sharks, daarna geen hostelplaats in Edinburough kunnen regelen voor diezelfde nacht geraakte we de volgende daar gelukkig wel.

Vroeg kwamen we aan en dus tijd om te Shoppen. Elk souvenierwinkeltje wel gehad en Yana nog leuke 'kleedjes' gekocht. Een kleedje leg ik persoonlijk over me heen als ik het koud heb, of gewoon op tafel of de grond. Marja ze bedoeld hier gewoon leuke jurkjes natuurlijk ;).

Groot hostel waar we de laatste drie nachten dus kunnen blijven. We hebben leuke kamer genoten en gaan de eerste nacht nog even mee naar de kroeg. Maar we waren alletwee vrij moe, dus maar rustig aan gedaan en op tijd terug.

De dag erop konden we mee met een gratis wandeltocht door het 'o zo mooie' Edinburough! Echt een leuke en gezellige stad. Onze gids Johnny kon leuk vertellen en vermaakte je echt tijdens de tocht. Hij deed ook wel wat raar soms, marja Johnny, la ganta esta ma loco! Ook leuk weetje over Harry Potter, is dat J.K. Rowling in Edinburough woont en dus ook inspiratie haalt uit de stad. Zo staat er op de begraafplaats een graf van Thomas Riddle. Die we allemaal herkennen als de naam die Voldemort had voordat hij slecht werd. ook leren we het verhaal van Bobby op de begraafplaats

Ook was er een hart bij een kathedraal, wat geen echte kathedraal was, dat geluk bracht als je erop spuugde! En waarom was het geen Kathedraal, omdat je daar een bisschop voor nodig hebt en die hebben ze niet, ze vonden dat alleen beter klinken dan gewoon de kerk. Hier is overigens Ser Sean Connory geridderd!

Na een tijdje waren we zijn flauwe grapjes toch wel beu. Goh wat hebben sommige vrienden het van mij toch zwaar soms als ik in zo'n bui zit en van die grapjes maak, hahaha. He Yana?

S middags meteen een andere tour erachter aan alleen dan in het Kasteel van Edinburough. Colin onze gids wat net zo'n nerd als het gaat om films als Harry Potter, LOTR, Game of Thones en Pirates. Verschillende quotes kwamen daaruit die wij natuurlijk herkende. In dit kasteel vind ook een aflevering plaats van de red wedding, komt in seizoen drie van GoT Rob ;-).

Nog veel meer te vertellen over het kasteel, maar die verhalen kom ik met liefde en plezier vertellen onder het genot van een kopje koffie of een biertje :P haha.

De laatste avond voordat we zouden vertrekken dan nog een knallende afsluiter met een Pub crawl. Met Jason, Bryce, Luke uit het hostel mee. Daar nog meer leuke mensen leren kennen, Barbara, Alisa en Franciska. Volgens mij hadden we allemaal veel te veel op, maar wat een gezellig en te 'gek' feest. Mooie afsluiter. En als je dan de volgende ochtend wakker wordt, maar 4 uur geslapen hebt........ en dan uit moet checken, tja. Dan moet je opschieten.

Maakte allemaal weinig uit dat we later uit checkte. Met Jason nog even rondje door Edinburgh gewandeld, oude kaartenshop, nerd winkel, souveniertjes en kledingszaken, ja alle winkels zowel gehad :P.

Met een Kilt rijker en geld armer is het dan echt tijd om afscheid te nemen.

aaaaaaah.

It was wonderfull! Hope to see you all again! :)

Cheers Cash en Yana!

p.s. Yana heeft ook veel reisverhalen geschreven over deze reis, die kun je hier vinden: