Orlando

25 december 2014 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Hallo allemaal,
hier weer een keer een reisverslag. Dit keer vanuit Miami, Florida. We hebben al 1,5 week erop zitten en hebben Rob en ik wel weer leuke dingen beleefd en gezien.

We begonnen onze reis met een vlucht van in totaal 11 uur naar Orlando, t pretparken centrum van de wereld. Met in totaal meer dan 30 parken in de buurt kunnen we ons plezier wel op. We hadden van te voren bedacht dat we in ieder geval een paar Disney Parken willen doen en de 2 parken van Universal Studios.

Larry bij de receptie zorgd voor een pendeldienst naar t park voor 'Just the two's of ya'. Mooie vent was dat :p
We kopen een tweedagen parkhopper voor Disney. Het koste wel wa, maar daar betalen we dan ook voor. De eerste dag beginnen we met Animal Kingdom waar bij binnekomst een aantal dierenverblijven zijn. Zo zien we Timon en Pumba, bambi, otters en papegaaien. T is heel mooi aangelegd en lopen eerst door het Africa thema waar een paar mensen muziek aan t maken zijn en het publiek goed mee krijgen om mee te doen. De Afrikaanse attractie is jammer genoeg te lang wachten voor de tijd die we hebben. Dus lopen we door naar Azie waar we naar een water attractie gaan. We vroegen van te voren nog, worden we erg nat? How wet are we going to be? Well you will get soaked!! Doorweekt dus. Nou daar hadden ze wel gelijk in gehad. Tot onze onderbroeken aan toe nat! Niet normaal! Wel gaaf

We hebben een achtbaan door de Himalaya. Een darkride door de wereld van de film Dinosaur en we gaan op bezoek bij Flip in een 4d film van Luizenleven waarbij de kakkerlakken onder onze billen vandaan liepen. Tijgers en vleermuizen. Een mooi aangelegd park met een mix van dierentuin en pretpark.
Tegen de avond gaan we naar Disney's epcot waar t echte disney gehalte toch een stuk lager ligt. Maar des ondanks een mooi park met veel eettentjes die verschillende landen presenteren met mooie karakteristieke gebouwen in de stijl van dat land. Wij hebben in Amerika gegeten met natuurlijk een hamburger. We kregen nog een handdruk van een beer, naja t was gewoon een man in de keuken die net zo groot was.

We zijn nog in een attractie geweest die de geschiedenis van de mensheid weerspiegelde en een stukje van onze toekomst. En een geweldige space attractie die je de ervaring geeft van een echte lancering. Rob en ik gingen samen naar binnen maar waren allebij stront zenuwachtig. We kregen veel waarschuwingen over mensen die snel misselijk worden of hartproblemen of snel hoofdpijn krijgen niet geadviseerd werden de attractie in te gaan. Rob is er daarom maar uitgegaan en ik twijfelde ook even maar toch verder gegaan. Nou dat was me een ervaring. Kwam er wel met hoofdpijn uit, 1x was dus meer dan genoeg.
En een mooie vuurwerkshow ter afsluiting met flinke knallers.

Helaas moet ik de dag daarna beroerd op bed doorbrengen.

Maar een dagje later gaat t gelukkig goed genoeg om weer van de Disney Magie te kunnen genieten en beginnen dan ook in Magic Kingdom waar t een en al disney energie is. Van belle en t beest tot peter pan en de kleine zeemeermin, dombo. Tot een geweldige rit in een grote honingpot door de wereld van Winnie de Pooh, haha.

Er was 1 attractie die we perce wilde doen en dat was natuurlijk de attractie van Pirates of the Caribbean. Dus we komen daar aan. En t is echt ongeloofelijk, 1 attractie waar ik t liefste in wilde, waar de wachttijd me niet had tegengehouden was deze attractie, is hij defect . Ongelofelijk! Wat een zure domper voelde dat even. Wel een mooi shirt gekocht met de Pirates erop.

Veel leuke attracties, maar een paar moeten overslaan vanwege de drukte. Maar wel allemaal met dezelfde passie gemaakt.
T laatste Disney park zijn de Hollywood Studio's. Een show met Indiana Jones en een gave achtbaan starring aerosmith. En een mooie eindshow met water vuurwerk en veel disney figuren in Fantasmic.
Dat was t einde van ons Disney avontuur.

Een dag later hadden we nog twee parken van universal te gaan. Twee super gave parken vol met adrenaline attracties, achtbanen en shows over bekende films. Men in Black, E.T., terminator, Despecible me, fear factor live, transformers, spiderman, the hulk, jurrasic park en natuurlijk een groot deel van t park omgetoverd tot de wereld van Harry Potter. Als twee fans hebben we de meeste tijd daar doorgebracht en alles lijkt precies als in de films. Een klein straatje in London vormt t begin met de bus en de grimhauld (huis van serius black) De wegisweg in london met olivanders toverstokkenshop, en de gringotts bank waar de draak uit ontsnapt vormt ook de setting voor een gave achtbaan 4D ervaring.
Dan lopen we door perron 9 3/4 voor de hogwartz express naar Zweinstein zelf. Een gave drakenachtbaan gebaseerd op de vuurbeker film, echt heeel veel loopings en dergelijke.
Een andere attractie waar t perron veel weg had van de droomvlucht in de efteling bleek ook veel wilder te zijn dan we dachten. Een draak spoot hete stoom in de kar wat echt even een naar gevoel was en dementors zorgde ervoor dat t ijs en ijskoud werd en onze zeil bijna opgeslokt werden, gelukkig leven we nog.
Als een kind zo blij voelde ik me. Echt gaaf om meegemaakt te hebben.

De ene tegekke achtbaan na de andere volgde en we kochten daarvoor ook vip tickets voor t park omdat we anders nooit de tijd hadden om alles te bekijken. Het koste wel wa, maar daar betalen we dan ook veur!

De laatste achtbaan was ook een van de heftigste en vond ik t engste was de rock n' roller coaster waar je zelf je eigen rocknummer kon selecteren die je dan hoorde tijdens de rit. Je werd alleen recht omhoog getakeld en dat vond ik doodeng. Maar wat een gave achtbaan ook. Helemaal door elkaar geschut en last van mijn rug en nek gaan we weer naar ons hotelletje.

De volgende dag namelijk naar Miami rijden en een auto regelen. :) daar hoop ik ook nog een verhaaltje over te schrijven.

Voor nu fijne kerst allemaal

Groetjes Rob en Gijs
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Judith:
    25 december 2014
    Nou jullie vermaken jezelf prima. Leuke reisverhalen. Heel veel plezier nog!
  2. Henri:
    25 december 2014
    Nou volgens mij hoeven jullie voorlopig niet meer in een achtbaan.