Route 66 en Palm Springs

14 maart 2013 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Weer wat moois op de planning, zo ook gaan we weer naar warmere temperaturen. We begonnen met ongeveer 5 graden en in Palm Springs zal t tegen de 30 aan liggen. We maken een stop bij de beroemde Route 66: van Chicago naar Los Angeles. Angel Dogidio is een van de oprichters van route 66 en we hebben hem de hand kunnen schudden en we staan ermee op de foto. onze reisleider had hem gebeld om te vragen of hij langs kwam! Leuk dat onze reisleider hem belde en dat hij wilde komen!

Om te lunchen stoppen we ook bij Wall Mart, een van de grootste, zoniet de grootste keten ter wereld. Alles kun je daar kopen, eten, games, televisies (die trouwens belachelijk goeiekoop zijn, 55 inch scherm (bijna 1,4 meter) en was maar $698, ongeveer €450,-). Maar ook autobanden, kleren, sieraden en wat ik gekocht heb, een horloge voor nog geen 8 dollar en een SD kaartje van 32GB voor 34 dollar, volgens mij betaal je dat in Nederland al voor 16GB.

Verder nog naar Joshua Tree nationaal park: toch weer anders als de andere parken waar, zoals je al kunt raden, veel Joshua Trees staan. Ook de rotsvormingen zijn rond gevormd door de erosie, 1 van die rotsen leek daardoor op een doodshoofd (Skullrock). Maar vandaag moest ik toch wel even denken aan Fred van Leer die in t tv programma 'wie is de reisleider' meedeed en niks van t land wist 'Hee, en weer een hele hoop stenen', haha.

Ik heb van de reisleider een cd gekregen met Native Indian muziek, kei leuk en we hebben een quizje gedaan waarbij we een t-shirt konden winnen.

Palm Springs komen we wat laat aan, naja niks aan te doen. Maar t is een gezellig dorpie. Er was avondmarkt, gezellig met muziek en eettentjes. Met Thessa, Lisa, Angela en Michiel lekker pizzatje gaan eten.

Morgen staat Los Angeles op t programma! En Universal studio's! Weer een mooie dag dus. Korte broek aan en veel water mee.

Weltrusten allemaal.

1. Susan:
    Gijs!
    Wat ontzettend gaaf om te lezen allemaal! Leuk dat we zo een beetje op de hoogte kunnen blijven!
    X Susan
  2. Marianne en Elwin:
    Hey Gijs,
    Als je reis na Amerika zou stoppen heb je al een geweldige rugzak vol mooie herinneringen. Valt het mee om 'alleen' te reizen?
    Groetjes Marianne
  3. Henri:
    Hoi Gijs.
    Weer leuke ervaringen. Bevalt het fototoestel goed? Lekker dat je nu naar beter weer gaat.
    Groetjes Pa
  4. Lia:
    15 maart 2013
    toch een horloge Gijs? Maar ik begin flink wat vakantiekriebels te krijgen van je verhalen. Wens je weer een mooie dag toe. Geniet ervan
    dikke knuffel
    groetjes mama
  5. Jan Paijmans:
    16 maart 2013
    Ha die Gijs,

Wat leuk om al die verhalen te lezen.

Groeten Jan
  6. Lia de cort:
    17 maart 2013
    heej gijs, mooie foto,s. en al aan het voorbereiden voor hawai